Easter Snow Trips 2020 Update

Update 27 maart 2020 (12u00)

Alle terugbetalingen werden reeds afgerond, zowel voor Youth als Plus.


Iedereen die ingeschreven was voor de Easter Snow Trip Youth of Plus, krijgt vervroegd de kans om voor dezelfde skivakantie terug in te schrijven, zodanig dat je geannuleerd skivakantie al terug vastligt voor volgend jaar. Met andere woorden krijg jij voorrang om in te schrijven op jouw skivakantie van dit jaar, maar dan voor volgend jaar. En dat zonder enige verplichting! Binnenkort kan je hiervan een mailtje verwachten in jouw inbox ;-)

Update 20 maart 2020 (10u00)

Info omtrent terugbetalingen / aangekondigde vouchersysteem

Groove-X Skivakanties heeft ervoor gekozen alle jongeren terug te betalen, en niet te werken met een voucher systeem.

Momenteel werden al meer dan de helft van de jongeren terugbetaald, wij verwachten vroegtijdig rond te zijn met alle terugbetaling (tegen woensdag 25 maart).

Update 13 Maart 2020 (19u00)

De Zwitserse Overheid heeft zojuist besloten alle skigebieden te sluiten tot en met 30 april.

Hierdoor valt ook ons alternatief programma met Pasen in het water.

Er wordt 100% terugbetaling gegarandeerd (ook indien je omboekte naar onze nieuwe skireis naar Saas-Fee) .

Je krijgt van ons binnenkort een mailtje met meer info.

Praktisch:

– De terugbetaling ontvang je op het rekeningnummer waarmee betaald werd.
– De terugbetaling is 100% van de betaalde reissom.
– Wij houden GEEN administratieve kost in bij de terugbetaling, je krijgt 100% terugbetaald.
– Enkel het bedrag van de verzekering zal ingehouden worden (indien je deze geboekt hebt).
– Wij trachten alle terugbetalingen voor 3 april rond te krijgen ( door het grote aantal kan dit enige tijd in beslag nemen).
– Je hoeft het voorgaande formulier niet meer in te vullen, iedereen krijgt sowieso zijn reissom terugbetaald.

Update 11 maart 2020 (22u00)

Joepieeee! Wij gaan naar Saas-Fee in de Zwitserse Alpen!

Nieuwe Pasen-Skivakantie online: https://skivakanties.groovex.be/pasen-skivakantie-jongeren-2/

Ben je reeds ingeschreven voor een bestaande Easter Snow Trip?

Omboeken kan via deze link tot Dinsdag 17 maart – 23:30: https://forms.gle/bMJLeHTw2qiMiCiL9

Ook indien je niet mee wenst te gaan op de nieuwe Snow Trip horen we dat graag via hetzelfde formulier. De totale reissom wordt in dat geval 100% terugbetaald.

Veel gestelde vragen omtrent het omboeken / terugbetaling, vind je onderaan de pagina!

Update 11 maart 2020

Wij hebben besloten om uit te wijken naar Zwitserland en niet naar Oostenrijk.

Dit omdat Oostenrijk gisteren de grenzen sloot met Italië en wij vrezen dat Oostenrijk eventueel nog extra maatregelen zal treffen de komende weken.
Zwitserland lijkt ons daarom een veiligere optie.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan de nieuwe Snow Trip!

Eind deze week zou alles op punt moeten staan!

Hou zeker je mailbox in de gaten ;-)

Update 10 MAART 2020

Jammer genoeg sluiten de skigebieden vroegtijdig in Noord-Italië door maatregelen van de Italiaanse overheid.

Onze Easter Snow Trips kunnen daarom niet zoals gepland doorgaan in Val di Sole.

Sinds gisteren werken wij aan een alternatief programma richting Oostenrijk / Zwitserland.

Eind deze week zou dit op punt staan en stellen we dit voor aan iedereen die inschreef op onze Pasenreizen!

Omboeking of 100% terugbetaling wordt gegarandeerd.

Hou zeker je mailbox in de gaten ;-)

Update 9 maart 2020

Momenteel is er geen negatief reisadvies naar Trentino de regio waar wij gaan skiën tijdens Pasen. Het reisadvies en de lockdown van de andere provincies in Italië is tevens tot 3 april, wij vertrekken 4 april.

Rekening houdende met de huidige situatie kan dus de skivakantie doorgaan.

Wij volgen het reisadvies van buitenlandse zaken op de voet en staan in nauw contact met de overheden in autonome provincie Trentino, alsook de skigebieden zelf.

Van zodra de situatie zou veranderen, houden we iedereen die meegaat meteen op de hoogte en gaan wij opzoek naar een alternatief!

Wenst u zelf momenteel te annuleren, dan kan dat conform onze voorwaarden.

Wij hebben reeds ons oor te luisteren gelegd bij Protections, onze partner voor in annulatieverzekeringen. Jammer genoeg komen zij niet tussen in dit geval.

Update 6 maart 2020

Archief

Veel gestelde vragen omboeken / terugbetaling Pasen 2020

Is het veilig om naar Saas-Fee te gaan, Wallis Zwitserland ivm Corona?

Ja, Zwitserland heeft strenge maatregelen getroffen om de verspreiding van het virus tegen te gaan! Hier vind je meer info: https://foph-coronavirus.ch/

Dit is de link naar de Zwitserse autoriteiten website waar je de actuele situatie kan volgen: 

Kunnen er nog andere vrienden zich inschrijven voor de nieuwe pasenreis?

Dat kan, zolang er plaats is, want de plaats in het hotel en in de bus zijn beperkt ;-)

Kan ik gemakkelijk reizen naar Zwitserland? Heb ik een reispas nodig?

Ja, Zwitserland is super toegankelijk. Je hebt enkel je ID-Kaart nodig en geen speciale reispas.

Heb ik Zwitserland Franken nodig?

Ja, best wat zakgeld een 150 à 200 CHF zou voldoende moeten zijn. Je kan die op voorhand aanvragen bij je bank in België, maar je kan die ook gewoon met je Maestro kaart afhalen aan de automaat in Zwitserland!

Wat als Zwitserland zijn grenzen sluit? Krijg ik mijn geld terug?

Ja, je krijgt in dat geval 100% je geld terug.

Wat als de skiliften vroegtijdig sluiten? Krijg ik mijn geld dan terug?

Ja, je krijgt in dat geval 100% je geld terug, wij reizen in dat geval niet af. Indien gedurende de reis de skiliften niet normaal zouden functioneren, voorzien wij een aangepast programma.

Wat als er een negatief reisadvies komt voor Zwitserland? Krijg ik mijn geld terug?

Ja, je krijgt in dat geval 100% je geld terug.

Kan het zijn dat we opgesloten zitten in het hotel en Zwitserland niet meer uit mogen?

Wij zullen er alles aan doen om vroegtijdig in te grijpen wanneer de situatie verslechtert in Zwitserland. We zijn bereid om met de bus vroeger naar huis te vertrekken, indien de situatie gedurende de reis daar om vraagt.

Hoe word ik omgeboekt?

Je vult het online formulier in en daarmee is alles in orde. Je kan enkel omboeken door het formulier in te vullen. Niet door te bellen, te mailen. 

Alle opties (lunchpakket, extra dag skipas, skiverhuur, verzekering, lessen) van je originele inschrijving blijven behouden aan dezelfde prijzen! (optie uitbreiding Passo Tonale wordt automatisch terugbetaald)

Wat zijn de verschillen in pakket?

Zo goed als 95% van de skivakantie is hetzelfde. Er is een meerprijs van 60 euro voor de nieuwe skivakantie, maar die nemen wij op ons voor wie reeds ingeschreven was voor de bestaande pasenreis. 

Op deze skivakantie zal je ook 5 of 6 dagen skiën, al onze bestaande activiteiten, clinics, workshops gaan gewoon door ;-)

Er is nog een kleine wijziging is reisdata: in vergelijking met de vorige pasenreis, rijden we vrijdagavond reeds naar huis in plaats van zaterdagnamiddag. De Zwitserse skigebieden zijn minder ver rijden, waardoor we geen dag en half nodig hebben voor de heen- en terugreis. Er wordt vrijdagavond wel nog een avondmaal voorzien en douchen kan ook nog! We benutten onze dagen 100%, want we skiën 5 of 6 dagen ;-)

Wat kost het om om te boeken?

Dat is gratis :-) Wij nemen de wijzigingskosten en de meerprijs van 60 euro op ons.

Waarom gaat de Snow Trip naar Val di Sole niet door?

Omdat de skigebieden daar tot het einde van het seizoen gesloten zijn en de grens met Oostenrijk momenteel ook afgesloten is. Daarenboven is er een negatief reisadvies van buitenlandse zaken voor Italië.

Waarom gaan we niet naar Oostenrijk skiën?

Wij hebben besloten om uit te wijken naar Zwitserland en niet naar Oostenrijk.

Dit omdat Oostenrijk gisteren de grenzen sloot met Italië en wij vrezen dat Oostenrijk eventueel nog extra maatregelen zal treffen de komende weken.
Zwitserland lijkt ons daarom een veiligere optie.

Wanneer vertrekken we en wanneer komen we terug thuis aan?

Paasvakantie 04.04.2020 vertrek omstreeks 17u30 in Gent en 18u30 in Antwerpen – 11.04.2020 aankomst omstreeks 8u in Gent en 9u in Antwerpen.

Wat er gebeurt er met de opties die ik origineel boekte?

Alle opties (lunchpakket, extra dag skipas, skiverhuur, verzekering, lessen) van je originele inschrijving blijven behouden aan dezelfde prijzen! (optie uitbreiding Passo Tonale wordt automatisch terugbetaald)

Ik schreef me in na 29 januari en betaalde 50 euro meer, hoe groot is mijn korting?

In dat geval is je korting 10 euro en gratis wijzigingskosten bij het omboeken. De 60 euro upgrade is een geste van ons toe om de omboeking gratis en zonder veel problemen te laten verlopen. Je krijgt dus geen 50 euro teruggestort van ons.

Wanneer krijg ik de laatste info voor vertrek?

Wij proberen deze door te sturen ten laatste 2 weken voor vertrek.

Wanneer krijg ik het geld teruggestort op mijn rekeningnummer?

Wij proberen iedereen die niet meer mee wenst te gaan zijn reissom binnen de 14 dagen, dus tegen 4 april 2020 terug te storten!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.